Egy örvénylő éjszaka feljegyzései.
Ujjdobogás gördül az asztallapon tudattalan ciklikussággal.
Pam-pam-pam-pam-pam.
Egy ima minden ujjért, ahogy alázatos hajlongásukkal fejüket a fához ejtik.
Bőrminta-spirálok és préselt, elnyújtott, lakkozott évgyűrűk találkozása.
Modern fohász.
Valahol, magasan egy agy tevékenykedik. Civilizált, jól öltözött tekervényei a legelvontabb eszmefuttatásokat követik és elemzik könnyedén.
Figyelme köréből az hullik ki csak, amivel közvetlen kapcsolatban áll.
Az ujjdobogás rítusa, a párbeszéd eleven és holt, bőr és asztallap, gyilkos és áldozat között.
*
Az írás olyan, mint a hányás. Van egy késztetés, aminek nem tudsz ellenállni, egy érzés benned, amit ki kell adnod. Öklendezés újra és újra. Torokból feltörő ős-szavak.
*
Megszentelni valamit a figyelmeddel.
Megfigyelni valamit, ami szent.
Kölcsönhatás.
*
Irányítatlan emlékzuhatag.
Emlékezés arra, ami időn kívüli.
Az emlékezőn kívüli.
Megéledt a tér.
Hangok előérzete ölel.
Örvénylik bennem az, amiben örvénylek.
*
Mozdulatlan estem át a nyitott ablakon.
Itt szárnyaim vannak, nem csak a szárnyak szülésének fájdalma egy olyan világban, ahol nincs tér és idő szárnyak részére.
Itt senkinek és semminek a részére nincs tér és idő, tehát van bőven, kiapadhatatlanul.
*
Paradoxonokból sütnék mézeskalácsszívet neked.
Nem tréfa, inkább afféle mentegetőzés.
Igazolás.
Lényem-létem lényegét sütném belé, cukormáz nélkül.
Tükröt sem ragasztanék rá, inkább ablakot vágnék, hogy ne csupán önmagad visszképeit… hogy engem is csak keretként, ami elporlad lassan… hogy a mézeskalács anyagán is túlláss.
Túl a paradoxonok határtalan végességén.
*
Ötágú kézcsillagok. Felkavart csillagméllyel, várakozva nyugszanak a laptop fekete műanyagú éjszakáján.
Az ujjbegyek a gombokhoz érnek és valami áthatol az eltérő anyagok burkán.
Külön méhben, külön terekben és időkben ringatóznak a mindenek.
De ilyenkor mégis áttör valami, nem rést ütve, inkább egybemosva a határokat ebben a születés előtti magányban; közössé lényegül közeg.
Közzé tétetik a szubjektum.
Közös az ujjak lélegzete és laptop mechanikus moraja.
*
Kapu vagyok.
Lépj be, vándor.
Nincs kulcs, amivel bezárhatnál, a kulcs is én vagyok.
Rabságomat csak én őrizhetem.
Nincs szárny, amit becsaphatnál, a szárny is én vagyok.
Zuhanásom egyedül tőlem függ és tőlem független.
Nincs kés, amivel sebet ejthetnél rajtam, a sebek, a rozsda is én vagyok.
Emészteni csak én tudom magam.
Lépj ki, vándor.
Kapu vagyok.
*
A nyilvánvaló megnyilvánulását keresni nyilvánvaló rövidlátás.
*
Ébresztő hangmegtorpanás, ahogy a számítógép egy villanással felrikolt.
Szakaszosan, kábultan ébredünk, álomból álomba.
*
Nincs ősibb a gyermekek tekinteténél.
*
Megpörkölt újságpapír édes illata.
Ismét konfrontáció és kiegyezés tűz és ember között.
Azt mondják, az istenektől loptuk el a lángot, de valójában a lángtól loptuk el az istenit.
*
A tanóra középpontja nem az elméket pörgető anyag, hanem egy műanyag üvegnyi víz az asztalon.
*
Nincs szebb és keservesebb a nők ragaszkodásánál.
*
Pillanat-tánc.
Lét-éledés.
Szétszéledés.
*
Vannak éjjelek, mikor hálából ácsolt gerendák támasztják meg az öreg, szunyókáló Holdat.
*
Átroppan rajtam valami időelőtti, mint egy irdatlan fa dőlésének reccsenő himnusza.
Bábozik ujjaimmal a végtelen.
Egyén és Névtelen beledermed egymás megpillantásának mámorába.
Olyan ez, mint egy koccintás. Nincs félrenézés, kimondatlan alku van.
Ha te iszol, iszom én is.
Hörpintsük ki egymást fenékig.
Az Egyén feloldódik a Névtelenben.
A Névtelen belefúl az Egyénbe.
Szerepcsere.
Csapó 2.
*
Minden félelem alapja az az érzés, mikor a teremtőt felszínre löki egy örvény a teremtés rajta átáramló folyamán, és ő levegőt kapkodva eszmél önmagára és arra, amit teremtett.
Mikor az író kezéből kicsúszik a toll, és ő meredten nézi idegennek tűnő kezeit.
Mikor a zenész fülében elhallgat a zene, és a vonó már csak nyiszálja a húrt.
Mikor a váratlan hiányérzet kérdésekké alakul.
Mit tettem?
Ki vagyok?
Miért és miért nem?
*
Elpihen a lobogás.
Szellemszundító-idő.
Takaróba burkolózó, álmos gyermek-istenek.
2010.05.01.
Hírek
Oldalindulandusz.